Passa al contingut principal

Estimem la nostra llengua

La identitat d'un poble la marca la seva cultura, la cultura està intimament lligada a l'idioma que parla aquest poble. El poble que renuncia al seu idioma, renúncia a la seva cultura i a les seves arrels.
Renunciar a les nostres propies arrels implica renunciar a tota la nostra identitat, als nostres avatpassats.
El que pretenen aconseguir, a les Illes Balears, amb la Llei de la Funció Pública, és que tot un poble renuncií a la seva dignitat, renuncií a la seva història, als seus avantpassats, a la seva cultura, i tot per què?
Perqué uns aprenents de polítics, amb insufles de dictadors, sentin que estàn exercint el seu poder, es imposar les seves idees centralistes i vuitcentistes referent a la llengua única per a tot l'estat.
El fet de tenir una majoria absoluta no és sinonim d'absolutisme, i en canvi la interpretació que ha fet el Govern de les Illes Balears en els últims deu mesos haestat aquesta, "tinc majoria absoluta" puc fer el que vulguí, quan vulguí i on vulguí.
Doncs no, una majoria absoluta no és això; i el que semblen no saber és que l'ús que es faci d'aquesta majoria absoluta en quant al respecte a les idees de les minories reflecteix l'altura política de qui està en poseció de la majoria; i fins a aquest moment l'única cosa que han sabut demostrar és la seva baixeça, calicigant els valors culturals i identitaris de tot el poble, els dels que no els van votar i els dels que si els van votar; el seu objetiu, sembla, anul·lar, no solament la oposició, sinó l'opinió.
I no ho podem consentir, hem d'exigir que els nostres governants siguín els governants de tots, dels que varen depositar-hi la confiança en ells a les urnes i dels que ho feren en altres formación polítiques. Que el que estàn fent amb la llengua propia no ho tolerarien la majoria dels seus votants, i per tant si ho haguessin dit clarament a la campanya no haurien tingut la quantitat de vots que tingueren; i una cosa encar amés important, que tenen la majoria absoluta al parlament, però no tenen la majoria dels vots de les Illes Balears.
Un poble,una vegada ha renunciat a la seva soberania, molt dificílment la podrà recuperar; no hem d'oblidar que aquestes illes són la cuna de lingüistes tan importants com Ramón Llull, Antoni Mª Alcover, Francesc de Borja Moll... i no esteim empagueits de dir alt i clar que estimam la nostra llengua.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Los límites de la decencia y los límites de la ley

El cambio normativo que se ha producido este viernes, 25 de mayo, ha provocado en nuestros buzones de correo autenticas tormentas de correos pidiendo que confirmemos nuestro deseo de seguir recibiendo sus newletters y su publicidad, ya que si no confirmamos no pueden seguir usando nuestros datos para enviarnos publicidad. Toda esta “movida” ha coincidido, casi en el tiempo, con dos hechos que vulneran la que hasta ahora era la ley vigente y a los cuales no les hemos dado la importancia delictiva que tienen, para primar el “morbo” periodístico que han generado. El primer caso fue la emisión por televisión y redes sociales de unas imágenes de Cristina Cifuentes en una gran superficie, siendo registrada por un guardia de seguridad. Independientemente de las ideas políticas de esta señora y de los posibles fraudes que haya cometido, hay un tema que no tiene discusión, guardar una grabación de una cámara de seguridad más de quince días sin orden judicial es un delito; comprar y

Enseñar para llegar

El líder debe marcar unos objetivos claros, pero a la vez tiene que dar las herramientas a los empleados y mostrarles un camino bien para conseguir estos objetivos. La filosofía de Gary Rigde, de pedir a sus empleados que piensen como una tribu, no como un equipo, ya que un equipo es una organización con quién juegas de vez en cuando, mientras que la tribu es un lugar al que perteneces. Es esencial que el líder sepa transmitir a su tribu este sentimiento así como que todos sientan suyos los objetivos. que cada miembro comprenda la relevancia de los objetivos marcados a corto plazo y cada miembro asuma como prioridad varios de ellos. Tienen que ser objetivos específicos, medibles y evaluables, ya que en el momento de hacer la evaluación no tenemos que regirnos por criterios subjetivos, sino objetivar al máximo la evaluación. La competencia tiene que ver con la habilidad, mientras que el compromiso depende de la actitud. Por tanto el liderazgo debe adaptarse al nivel de c

Ser mujer y ser mayor de manera autónoma, sana y equilibrada

Con sus acciones e iniciativas las mujeres mayores desmontan cada día, los tópicos que se han asociado a la vejez: desaparición de la sensualidad y de la sexualidad, la enfermedad, la invisibilidad social y económica, la pasividad y la soledad obligada. Nunca como hasta ahora ha habido tantas mujeres mayores tan preparadas, y con tanta energía, con un bagaje tan grande y con tantos años por delante. http://www.revistanamaste.com/ser-mujer-y-ser-mayor-de-manera-autonoma-sana-y-equilibrada/ Revista Namaste